Alvás az egészséges életmód része

Egészséges táplálkozás, testmozgás és alvás

Azt gondolta, hogy az egészséges életmód alapja a változatos egészséges étrend és egy óra az edzőteremben?! Ne hagyja becsapni magát. Egy másik fontos tényező az alvás. Alvás közben a szervezet teljesen ellazul, testünk átfogóan regenerálódik, rendezi a gondolatokat, élményeket és felkészül az új napra. A minőségi matrac, az ágy és a megfelelően megválasztott ágynemű szintén hozzájárulnak a teljes értékű alváshoz.

 

melatonin

 

Alvási problémák

Nem tud aludni vagy többször is felébred az éjszaka során? Ennek oka a melatonin, a test legfontosabb alvási hormonja. A nem megfelelő képződése alvászavarokat vagy gyakori felébredést okozhat. A szintjét az étrend, a testmozgás és a stressz is befolyásolja. Néha "sötétség és alvás" hormonnak nevezik, amely szabályozza biológiai óránkat, és részt vesz az egész éves ritmus szabályozásában.

Hogyan lehet természetesen növelni az egészséges alvás hormonját? Nem kell azonnal a gyógyszertárba rohannunk, elég az alváshigiénét javítani.

Alvási higiénia

Szeretne jól aludni és reggel energiával töltve ébredni? Csak kövesse az alváshigiéné néhány alapvető szabályát.

Természetes, hogy az ágyat kényelmes matraccal, megfelelő párnával és paplannal szerelje fel. A hálószobában az ideális hőmérsékletnek 18 °C körül kell lennie, és a hálószoba falainak színét is helyesen kell megválasztani.

Az "alváshormon" termelését a pihentető zene, a sötétség és a rendszeres mély lélegzet támogatja. A lefekvés előtt egy rövid séta szintén befolyásolhatja az alvás minőségét. Kitisztítja a fejét, lefárasztja a testet és az elmét. Körülbelül egy órával lefekvés előtt érdemes kikapcsolni a "kék fényt", például mobiltelefonokat, számítógépeket vagy televíziókat. Az orvosok azt is javasolják, hogy hagyományos ébresztőórát használjon, ne pedig mobiltelefont. Lefekvés előtt elegendő lehet egy könyv és egy gyógytea.

Mit kell kerülni alvás előtt?

  • Kék fény (telefon és egyéb eszközök kijelzői)
  • Alkohol
  • Koffein

 

Hygiena%20sp%C3%A1nku

 

Szabaduljon meg a stressztől és lazítsa el az elméjét

Az alvás és a stressz nem jó társak. Tanulja meg a stressz csökkentését és az elme lazítását. Válasszon egyet a lehetséges módok közül, hogy nyugodtan aludjon egész éjjel.

A megfelelő légzés és a meditáció ideális társ az ellazuláshoz. Csak annyit kell tennie, hogy törökülésbe ül, becsukja a szemét, és önmagára koncentrál, a lélegzetére, és hagyja, hogy gondolatai szabadon áramolhassanak.

Készítsen magának és partnerének gyógyteát, bújjon a takaró alá, és gondoljon a mindennapokra. Képzelje el, hogy mi tenné boldoggá másnap, milyen jó dolgok várnak Önre. Pozitív gondolatokkal minden bizonnyal könnyebben elalszik.

További tippek, hogyan lehet egyszerűen megszabadulni a stressztől?

  • Kényeztesse magát masszázzsal
  • Nyújtson
  • Lazuljon el egy illatos fürdővel, és bújjon bele egy puha törülközőbe.