7 LEGGYAKORIBB HIBA A HÁLÓSZOBÁBAN

Fáradtan és kialvatlanul ébred, még akkor is, ha hosszan alszik? A rossz alvás egyik oka lehet a nem megfelelően berendezett hálószoba. Bemutatjuk, hogy melyek a leggyakoribb hibák a hálószoba berendezésénél.

 

1. HELYTELENÜL ELHELYEZETT ÁGY

Az ágy elhelyezése nemcsak az alvás minőségét befolyásolja, hanem az álmodozásunkat is, vagy akár a hálószobában végzett szexuális tevékenységeket is. Ha nyerni szeretne az ágy elhelyezésével, akkor azt javasoljuk, hogy az ágyat feng-shui szerint helyezze el. Ha egyszerűsített útmutatót keres, akkor tegye a következőket:

 

  • Legyen az ágy elérhető mindkét oldalról, különösen, ha nem egyedül alszik.
  • Ne helyezze az ágyat közvetlenül az ablakok alá, hogy ne zavarja a fény és a huzat
  • Tartsa az ágy felületét a magasabban a talajnál. Ennek eredményeként kevesebb nedvesség marad a matracon

 

2. NEM MINŐSÉGI MATRAC

Ha matracot vásárol, akkor ne spóroljon. Viszont még egy drága matrac sem garantálja, hogy jól fog aludni. Az egészséges alvás kulcsa a megfelelő matrac. A jól megválasztott matrac egy jó ágyráccsal kombinálva tökéletesen elosztja a test súlyát, követi alakját, megfelelő támogatást nyújt a gerinchez és ellazítja a hát izmait. Ennek köszönhetően éjszaka tökéletesen alszik, regenerálja az egész testet vagy enyhíti a hátfájást.

 

Tippünk: Növelje a matrac élettartamát eltávolítható matracvédővel. A matracvédő védi a matracot a folyadékokkal és más szennyeződésekkel szemben, víztaszító gumi bevonatának köszönhetően.

 

3. NEM MEGFELELŐ SZÍNEK

A hálószoba zavaró színei, például a vörös, a narancssárga vagy az élénk sárga, ösztönzik az aktivitást és elvonják a figyelmet. Ezért nem alkalmasak pihenésre. Ezenkívül a telített és a sötét színek optikailag csökkentik a helyet. Válasszon tiszta, semleges, világos árnyalatot hálószobájához. Ideális a mentol, világoskék, zöld vagy a világos rózsaszín. Az ágyneműkkel és egyéb kiegészítőkkel elengedheti fantáziáját, és biztonságosan választhat jellegzetesebb színeket vagy mintákat. Fontos, hogy harmonizálja a belső teret. A színek kiválasztásakor vegye figyelembe, hogy legfeljebb két elsődleges szín domináljon. Soha ne több.

 

4. DEKOR PÁRNÁK AZ ALVÓPÁRNÁK HELYETT

A hálószobában található dekoratív párnák szép formatervezési kiegészítők, de ne használja őket alváshoz. Alvás közben a fejet jó minőségű párnával kell alátámasztani. Megfelelő választás az anatómiai párna memóriahabbal, amely tökéletesen alkalmazkodik a testhez és minőségi támogatást nyújt a fejhez és a nyaki gerinchez. A felhasznált anyagoknak köszönhetően az anatómiai párnákat a nyaka és a fej alakja szerint alakítják ki, így biztosítva a relaxációt a nyaki és a vállizmokban.

 

5. HÁLÓSZOBA, RAKTÁR ÉS SZÁRÍTÓ EGYBEN

A hálószobának tágasnak, szellősnek és tisztának kell lennie. A hálószobát ne változtassa raktárrá vagy szárítóvá. Ha csak a hálószobában van lehetősége a szárításra, próbálja meg ezt a nap folyamán megtenni, és éjjelre rejtse el a szárítót. Ügyeljen arra, hogy ne tegyen felesleges dolgokat a hálószobába. Éppen ellenkezőleg, próbálja meg a lehető legtöbb dolgot eltávolítani a hálószobából, beleértve a felesleges bútorokat is. Kerülje a robusztus szekrényeket, ahol kicsi a tárolóhely és kerülje a sötét bútorokat. Ha a szobája megengedi, szerezzen be beépített tolóajtós szekrényeket, hogy helyet takarítson meg, és még hangszigetelésként is szolgál.

 

6. AZ ABLAKOK NEM MEGFELELŐ ÁRNYÉKOLÁSA

A sötétben való alvás mély hatással van pszichékre, egészségünkre és még szépségünkre is. Ha éjszaka hosszú ideig kiteszi a testét világításnak, akkor nem engedi, hogy elegendőt pihenjen. Ez krónikus álmatlanságot, immunrendszeri rendellenességeket, idő előtti öregedést, de akár még súlyos betegségeket is okozhat. Ezért legalább egy órával alvás előtt kapcsolja le az összes fényt, ne használja a telefonját, és ne aludjon el a TV előtt, vagy ha a lámpa világít. Használjon függönyöket az ablakok árnyékolásához. A valóban tökéletes sötétséget a redőnyökbiztosítják, amelyek szintén kiváló védelmet nyújtanak nyáron a hő ellen.

 

7. ROSSZ LEVEGŐ

A hálószobában lévő rossz levegő fejfájást okoz, és reggel energia nélkül ébred, ezért jól szellőző helyiségben aludjon. Az ideális megoldás egy szellőztető rendszer telepítése (mikroventiláció). Ha szenved a száraz levegőtől, fontolja meg a párásító vásárlását. Használjon tisztítószert a levegőben lévő káros anyagok eltávolításához. Ha nem szeretne felesleges eszközöket vásárolni, akkor segíthet, ha a megfelelő szobanövényeket helyezi el a hálószobában. Például a kubai oregánó illóolajokat termel, amelyek fertőtlenítő hatással rendelkeznek. A levegőn kívül ne felejtsük el, hogy a hálószoba hőmérsékletének alacsonyabbnak kell lennie (kb. 17-19 ° C). Az ausztrál tudósok szerint az alacsonyabb hőmérsékleten történő alvás nem csak a jobb alváshoz, hanem a karcsúbb alakhoz is hozzájárul.